Beter gevonden worden door Google

Beter gevonden worden door Google

of

Beter gevonden worden op Google

 

Het verschil tussen beide zinnen is miniem maar wel essentieel.

 

Namelijk, ligt de focus op Google als zoekmachine zelf of op jouw gewenste doelgroep? Beide aandachtspunten zijn essentieel want het een kan niet zonder het andere.

 

Zie ook het SEO Driehoek.

 

Beter gevonden worden door Google

Wil je beter gevonden worden door Google dan ligt de focus op zoekmachines.

 

Gevonden worden door Google betekent dat Google weet van het bestaan van jouw website.

 

Je zult dus allereerst ervoor zorg moeten dragen dat je website benaderbaar is door de crawlers van zoekmachines.

Crawlers zijn de programma’s van zoekmachines die gebruikt wordt om websites te doorzoeken. Ze kruipen als het ware door je hele website heen op zoek naar wat er allemaal te vinden is.

 

Vaak komt daar een SEO audit aan te pas om na te gaan of alle technische aspecten van de website ontwerp in orde is.

 

Immers, een website dat niet voldoet aan de standaarden zoals aangedragen door het WWW of Google zal slecht geïndexeerd worden.

 

Google.nl - 404 Not Found

Beter gevonden worden door Google is makkelijk te realiseren.

 

Wanneer je website af is en live gaat dan meld je je website aan bij Google Search Console. Hier geef je aan dat je een nieuwe website wilt aanmelden.

 

Je geeft tevens aan dat jij de eigenaar bent ervan door een bestand op je website te plaatsen die Google kan opvragen. Na dit te hebben gedaan zal jouw website binnen een paar uur bezocht worden door de crawler van Google.

 

Afhankelijk van de ranking factoren zal Google je dus een plek geven in haar SERP. Dat staat voor “search engine ranking page” en is de lijst van websites die getoond wordt na een zoekopdracht bij een zoekmachine.

 

 

Eerste zoekpagina klik ratio

 

Beter gevonden worden op Google

Wil je beter gevonden worden op Google dan ligt de focus op de eindgebruiker.

 

Namelijk diegene die interesse hebben in jouw product en of dienst. Je zult alsnog acties moeten ondernemen zodat je gevonden wordt door Google zoals hierboven beschreven.

 

Dus een SEO audit laten verrichten en je website aanmelden bij de Google Search Console.

 

SEO Sight Google Search Console

 

Wil je beter gevonden worden door potentiële klanten op Google dan kom je terecht in het domein van On-page SEO.

 

Dat houdt zoveel in dat er gekeken wordt naar de content die je op jouw website hebt staan.

 

Denk hierbij aan de teksten, afbeeldingen, video’s en overige informatiebronnen die erop staan.

 

Deze informatiebronnen maken dat potentiële klanten jouw website willen gaan bezoeken. Zij zijn op zoek naar informatie en via Google komen ze op jouw website terecht.

 

 

SEO-Sight-Desktop-Patterns

 

 

Dat betekent dat datgene wat je aanbiedt aan moet sluiten aan de vraag van jouw potentiële klanten.

 

Het is dan ook zaak om eerst te begrijpen wie jouw potentiële klanten zijn. Dat doe je door o.a. persona’s te maken.

 

Dat zijn fictieve klantprofielen die met jou zaken willen doen. Je zult als het ware in moeten duiken in hun belevingswereld welke je inzichtelijk maakt met customer journey’s.

 

Bij het creëren van deze elementen stel je vragen als:

 

  • Wat is hun behoefte?
  • Wat willen ze te weten komen?
  • Waar hebben ze hulp bij nodig?
  • Wat weten ze nog niet?
  • etc.

 

Door content te creëren dat aansluit bij hun informatiebehoefte trek je als het ware jouw potentiële klanten aan.

 

SEO Sight Adwords Bing Ads Facebook Ads Linkedin Ads

 

Maar hoe weet je wat gebruikers willen? Waar zijn ze op zoek naar?

 

Dat doe je door middel van een zoekterm analyse rondom jouw branche. Met een zoekterm analyse wordt nagegaan welke zoektermen gebruikers invoeren op Google.

 

Aan de hand van deze lijst kun je bepalen hoe je jouw content daarop aan kunt laten sluiten. Zodat gebruikers vinden waar ze naar op zoek zijn en zodat jij jouw boodschap over kunt laten brengen.

 

 

SEO Sight Google Keyword Planner

 

Een goede zoekterm analyse is dus zeer nuttig omdat het ervoor zorgt dat jij als website eigenaar gericht content kunt creëren dat voldoet aan de behoeftes van je potentiële doelgroep.

 

Dit is dan ook de derde onderdeel van het SEO driehoek. Namelijk dat van de website eigenaar.

 

Uiteindelijk wil je dat je beter gevonden wordt door Google en beter gevonden wordt op Google omdat het jou wat oplevert.

 

SEO Sight Market Analytics

Beter gevonden worden door Google betekent dat je een aantal stappen moet ondernemen zodat je zowel door Google als je potentiële klanten gevonden wordt.

 

Door een gestructureerd SEO stappenplan te hanteren kan SEO Sight snel websites op een goede gestructureerde manier websites optimaliseren.

 

Wil je weten of wij wat voor je kunnen betekenen?  Neem dan contact met ons op. 

 

Vul je gegevens hieronder in zodat wij contact met je kunnen opnemen voor een oriënterend gesprek. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en kosteloos.

 

11 + 7 =

Share This