Bij SEO Sight hanteren wij een stappenplan wat ervoor zorgt dat jouw website goed geïndexeerd wordt door zoekmachines zoals Google.

 

Om jouw bezoekers te bereiken zijn zoekmachines een belangrijke schakel omdat veel Internet gebruikers deze gebruiken als ze op zoek zijn naar informatie.

 

Door een stapsgewijze plan te hanteren zorgen we ervoor dat alle kritische factoren meegenomen worden.

 

 

SEO Sight Stap 1

SEO Audit

 

 

 

Allereerst wordt de nieuwe of bestaande website gecontroleerd op de vele punten waar Google de website op naloopt.

 

De audit kan zowel summier als zeer diepgaand zijn waarbij laatstgenoemde uiteraard meer tijd in beslag neemt.

 

De grootte van de website wordt bepaald door tekst, pagina’s, berichten, links en meer.

 

 

Een tweetal zeer belangrijke aandachtspunten en die bij audits altijd terugkomen zijn de snelheid van de website en of deze mobiel responsief is.

 

Met de snelheid van de website wordt bedoeld hoe snel de website tevoorschijn komt op het scherm van de gebruiker.

 

Een langzame website kan als gevolg hebben dat bezoekers voortijdig de website verlaten of niet eens bezoeken.

 

Mobiel responsief betekent dat de website op verschillende apparaten zoals computer, tablet en smartphones goed weergegeven wordt.

 

Tegenwoordig zijn de meeste websites wel daarop voorbereidt maar we komen toch nog steeds websites tegen die niet goed op kleine apparaten goed weergegeven worden.

 

 

SEO Sight Stap 2

Technical SEO

 

 

 

De tweede stap wordt technical seo genoemd en behelst het corrigeren van de punten die naar boven zijn gekomen bij stap 1 de SEO audit.

 

Afhankelijk van de grootte van de website kan dit uren tot enkele dagen duren. In sommige gevallen kan het voorkomen dat de website aangevuld c.q. uitgebreid moet worden om het geheel geoptimaliseerd te krijgen.

 

Denk bijvoorbeeld aan welke pagina’s wel en niet geïndexeerd mag worden, oude verwijzingen corrigeren e.d.

 

SEO Sight - Construction-Computer

 

Stap 1 en 2 dienen periodiek uitgevoerd te worden om ervoor te zorgen dat de website ten alle tijden geoptimaliseerd blijft en dat zoekmachines zoals Google alles meeneemt dat geïndexeerd moet worden.

 

 

 

SEO Sight Stap 3

On Page SEO

 

 

 

Stap 3 gaat meer over de strategische kant van de beschikbare informatie.

 

Namelijk, welke informatie wil je verspreiden? In welke vorm wil je dat doen? En hoe wil je dat de zoekmachine hiernaar refereert?

 

Dit wordt ook wel on page seo genoemd.

 

 

SEO Sight Verschillende Devices_2

 

Deze stap heeft een sterke relatie met content marketing waarbij je nagaat welke informatie jouw klanten nodig hebben en hoe zij dit willen ontvangen.

 

Het verspreiden van deze informatie via de website is 1 manier maar wel een hele belangrijke.

 

Belangrijk om dit goed van de grond te krijgen en een goede aansluiting te vinden met je bezoekers c.q. klanten is weten wie ze zijn en wat hun behoeftes zijn.

 

Op basis van deze informatie kan je de interactie met hen hierop inrichten.

 

 

 

SEO Sight Stap 4

Off Page SEO

 

 

 

De laatste stap van SEO is de kant van de sociale web. Een website is niet op zichzelf staand want het neemt een plek in op het Internet. Een wereldwijd netwerk bestaande uit miljoenen websites.

 

Zoekmachines bekijken hoeveel connecties jouw website maakt naar die van anderen en vice versa. Hoeveel interacties heb je met andere websites?

 

SEO Sight Iron Chain Red Link

 

Een website dat gerefereerd wordt door miljoenen sites heeft een hoog aanzien c.q. autoriteit waardoor zoekmachines deze een hoge ranking geven.

 

Echter, door black hat tactieken komen zoekmachines zoals Google daarop terug. Hierbij maken mensen misbruik van linkbuilding.

Wat inhoudt dat er een netwerk van websites wordt gebouwd en er onderling sterk naar elkaar gelinkt wordt waardoor Google de aangesloten websites een hoge ranking geeft.

 

Doordat de Google zoekmachine dagelijks bijleert en haar zoek- en indexalgoritme daarop aanpast kan het zo maar zijn dat dit soort websites een kort leven leiden.

 

Linkbuilding als techniek is overigens een grijs gebied want Google verbiedt bijvoorbeeld dat je zelf actief links met andere websites uitwisselt. Je manipuleert dan daarmee je eigen ranking.

 

Social media speelt steeds meer een groter rol bij de ranking.

 

Zoekmachines zien in dat waardevolle informatie, bijvoorbeeld dat wat op je website staat, gedeeld wordt door talloze mensen via social media. Dit soort social signals wordt daarmee een indicator voor Google.

 

Door een gestructureerd stappenplan te hanteren kan SEO Sight snel websites op een goede gestructureerde manier websites optimaliseren.

 

Wil je weten of wij wat voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. 

 

Vul je gegevens hieronder in zodat wij contact met je kunnen opnemen voor een oriënterend gesprek. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en kosteloos.

 

5 + 3 =

Share This